De zorg verandert en Proteion daarin mee. Door de veranderde wet- en regelgeving heeft ook Proteion te maken met andere doelgroepen in en rond de zorgcentra, met ieder hun behoeften. Daarnaast is er minder geld beschikbaar. Daarom ontwikkelt Proteion een nieuw concept voor de facilitaire dienstverlening, waarin het gastvrijheidsconcept centraal blijft staan.
In de eerste helft van 2017 wordt het nieuwe facilitair concept stap voor stap ingevoerd. Op elke locatie start een nieuw serviceteam en diensten worden anders georganiseerd. Alle veranderingen zijn erop gericht om de kwaliteit op het huidige niveau te houden en over de hele linie een stap vooruit te maken.
Het nieuwe facilitair bedrijf in een notendop:• Aandacht voor gastvrijheid en contact met de bewoners
• Handiger en verstandiger organiseren, om mee te bewegen met de markt
• Leveranciers leveren de diensten waarin wij zelf niet gespecialiseerd zijn
• De dienstverlening van het facilitair bedrijf is gericht op:
1) Eten en drinken
2) Textielverzorging
3) Schoonmaak
4) Handyman (klussendienst)
5) Grand café
6) Logistieke services
Medewerkers en bewoners zijn in de afgelopen week geïnformeerd over de veranderingen. Proteion kiest ervoor om de aandacht eerst uit te laten gaan naar de herinrichting van de organisatie en het voorbereiden van de medewerkers hierop. Daarna volgt verdere toelichting aan bewoners en omwonenden, ruim voordat zij ook werkelijk iets gaan merken van de overgang naar het nieuwe concept. Slimmer organiseren met behoud van de kenmerkende ‘Proteion gastvrijheid’ staat centraal. Aan de zorgverlening verandert door de invoering van dit concept niets.