Bij crisissituaties kan Proteion de opname in een van onze zorgcentra voor u proberen te regelen. U kunt hiervoor 24 uur per dag terecht bij het klantcontactcentrum van Proteion via 088-850 00 00.
Onder een crisis verstaan we een situatie waarin de zorg niet kan worden uitgesteld en binnen 24 uur moet worden ingezet nadat de zorgbehoefte is vastgesteld. Crisiszorg is gericht op veiligheid en het voorkomen van levensbedreigende situaties. De (dienstdoende) huisarts of de behandelend arts in het ziekenhuis kan deze niet-uitstelbare zorg aanvragen.
Er is alleen sprake van crisiszorg wanneer de cliënt niet in de eigen woning kan blijven en opname nodig is. De reden van opname bij een crisis is de psychogeriatrische aandoening en niet het wegvallen van mantelzorg of het doormaken van een intercurrente ziekte.
Is er een crisisopname nodig, dan kunt u deze aanvragen via het klantcontactcentrum van Proteion: 088-850 00 00. Buiten kantooruren verloopt de aanvraag via MetGGZ.
De crisisopname voor psychogeriatrie binnen Proteion vindt plaats bij Proteion Sterrebosch in Thorn.
Wanneer u belt zal onze klantadviseur of dienstdoende locatiemanager in overleg met de specialist ouderengeneeskunde bekijken of de crisisaanvraag past binnen het protocol en de capaciteit.
Na telefonische aanmelding wordt een verwijzing via Zorgdomein gevraagd.
Stel ze aan ons klantcontactcentrum
(maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur)