Na het behalen van het gouden PREZO-keurmerk eind vorig jaar, heeft afgelopen week een ‘herkeuring’ op een aantal punten plaatsgevonden. De resultaten zijn positief. Dankzij de enorme inzet van alle medewerkers blijkt Proteion opnieuw PREZO-waardig!
PREZO is een onafhankelijk kwaliteitskeurmerk en helpt zorgorganisaties en hun medewerkers om optimale zorg en ondersteuning te leveren. Eind 2018 vond bij Proteion de eerste audit plaats.
Tijdens de tussentijdse audit beoordeelde Perspekt of we nog steeds aan de eisen van PREZO voldoen en dus het PREZO-keurmerk mogen behouden. Afgelopen week werden alle zorgcentra, wijkteam Maasgouw (thuiszorg) en dagbesteding Mimosa en Zonnehoek in Gennep bezocht. De pijlers Persoonsgerichte zorg, Communicatie en Informatie en Cliëntveiligheid stonden centraal tijdens deze auditronde.
Perspekt heeft gezien dat Proteion deze pijlers op orde heeft. Het afgelopen jaar hebben we op het gebied van methodisch werken, persoonsgerichte zorg en het gebruik van Elektronisch Cliëntdossier (ECD) grote stappen gezet. Perspekt heeft tevreden cliënten en mantelzorgers gesproken en mooie voorbeelden gezien van persoonsgerichte zorg. Daarnaast is de medicatieveiligheid ook goed op orde met een aantal kleine verbeterpunten. Bijzonder compliment voor de aandacht voor welzijn en familieparticipatie.
Wiel Ploegman, bestuurder van Proteion is blij met deze uitkomst. “De punten waar Perspekt zich in deze ronde op heeft gericht, komen overeen met de aandachtspunten van de inspectie. Dat maakte het nu toch extra spannend. Dat Perspekt positief oordeelt en het keurmerk verlengt, sterkt ons dat we op de goede weg zijn met persoonsgerichte zorg, communicatie en informatie en cliëntveiligheid.”
Stel ze aan ons klantcontactcentrum
(maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur)